THE EYE NEVER TELLS A LIE

Thursday, December 11, 2008


Looking back, I wish I had done things differently

I feel good now. Humöret är väl som den är - en bergochdal bana. Ibland undrar jag varför jag ens står emot. Strömmen är så stark när den slår en med full kraft, och den lyckas alltid strömma förbi när jag är som svagast. Den verkar nästan vilja ha mig liggandes.
För att övervinna strömmen måste man vara förberedd mentalt. Har man fel inställning från början är det inte förvånande om man nu skulle misslyckas.
Det är egentligen som svagast man ställer sin mentalitet på prov.Det var därför Rocky blev så känd. Inte för han slogs trots han nästan var ihjälslagen, he faught til the end och vann tillslut. 

Jag menar inte att alla ska bli proffs boxare som i Balboa filmerna, utan att tänka noga på vad för sorts inställning man har till olika saker.
Man kan egentligen övervinna allt, om man bara har viljan och är bestämd.
It's all up to no-one but yourself
Frågan är bara; vad vill du verkligen göra?

1 comment:

  1. deep.. kul att du är igång me bloggen nu :) spännande

    ReplyDelete