THE EYE NEVER TELLS A LIE

Thursday, December 18, 2008




Godkväll kära läsare

Inte mycket praktik har hänt än så länge
under lovet mer än att ha övningkört och
glott på TV (är det ens nåt praktiskt)?
Borde ha börjat plugga i måndags men
har inte gjort ett skvatt.
Jag har börjat lyssna på Laleh igen det senaste. Älskar hennes låtar så jätte mycket, bl a Hide away och Tell me. Hon har så konstiga texter på vissa låtar, som Han tuggar kex. Vart får hon allting ifrån?
Laleh-mooden inspirerade mig till att vilja göra en låt på svenska.
Gick in i arbetsrummet och hittade mina gamla häftet med texter i. Lustigt att jag inte hade rört dom på så länge, jag har verkligen skrivit sönder hela häftet med pennan.
Bland alla sidor hittade jag en gammal dikt jag hade skrivit till mitt svenska nationellaprov (som jag fick MVG på btw ;)) haha. erhm, IAF så läste jag den, och kom på att jag kanske kunde göra en låt utav den. Har börjat lite med den, men eftersom jag spelar in allting med datorns inbyggda microfon så blir kvalitén tyvärr inte den bästa.

Har lagt ut en länk som ni kan lyssna på låten med, hope you like it :)

Någonstans mellan framtid och förflutet

Jag drömmer en dröm
Jag drömmer en dröm som är mjuk och öm
Jag faller i djup sömn
Fast mellan framtid och förflutet
Jag står still i ett mellanrum, är det här slutet?

Säg mig du som vet vart natten röjer
Ljuset som försvann bedrog mig
Jag står ensam kvar och sörjer

Jag har feber och är yr nu
Jag tar smällen och nu flyr du..?
Jagad som ett djur, omgiven av en mur - fångad i en bur. Det svarta hålet blir allt större nu, snart är det min tur.
Nästan som fast, jag försöker ta mig ur innan jag faller helt, men hur?

Jag vill fortsätta drömma
Endast i drömmen får man lov att glömma
Endast i drömmen kan man gömma sig
Nu faller jag åter i djup sömmn, fast mellan framtid och förflutet
Nu står jag här i mitt mellanrum, säg mig min vän är det här slutet?

Ayda Mosharraf

2 comments:

  1. wifey du skriver jätte bra och jag älskade din nya låt men du måste ju uppdatera här lite mer än 2 gången i månaden hahahaha

    ReplyDelete